Booking.com
Nuolaida viešbučiuiSpausk ir atgauk 10 % nuo viešbučiui išleistos sumos.

Patarimai, kaip pagerinti savo koncentraciją

Koncentracija

Jei pastaruoju metu jums tapo vis sudėtingiau tinkamai atlikti savo kasdienius darbus, įsisavinti naują informaciją ar suspėti užduotis įgyvendinti laiku, greičiausiai suprastėjo jūsų koncentracija. Ir nors su tokia problema šiais laikais susiduria daug žmonių, egzistuoja ne vienas būdas, kaip kiekvienas iš mūsų galime pagerinti savo koncentraciją.

Treniruokite savo protą

Tam tikri žaidimai gali padėti jums pagerinti koncentraciją. Tarp tokių žaidimų yra sudoku, puzlės, šachmatai, žodžių paieškų ir atminties žaidimai. 2015 m. atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad 15 min. per dieną 5 dienas per savaitę treniruojant savo protą galima reikšmingai pagerinti savo koncentraciją. Be to, tokie žaidimai gali padėti pagerinti ir darbinę bei trumpalaikę atmintį, nepamirštant ir problemų sprendimo įgūdžių tobulinimo.

Pagerinkite miego kokybę

Miego trūkumas arba prasta miego kokybė gali labai neigiamai paveikti žmogaus koncentraciją – jau nekalbant ir apie daugybę kitų kognityvinių funkcijų, tokių kaip atmintis ar dėmesio sutelkimas. Retai pasitaikantys miego sutrikimai gali nepridaryti didelių problemų, tačiau reguliarus miego stygius ar prasta miego kokybė gali neigiamai paveikti jūsų nuotaiką, darbo našumą ir bendrą savijautą. Didžiulis nuovargis sulėtina refleksus, todėl suprastėja daugybės kasdienių veiksmų atlikimo efektyvumas.

Specialistai suaugusiam žmogui rekomenduoja per parą miegui skirti 7-8 val. Todėl jei susiduriate su prastesne koncentracija ir manote, kad tam gali įtakos turėti jūsų miego kokybė, prieš eidami miegoti venkite žiūrėti televizorių ar naudotis kompiuteriu ir išmaniuoju telefonu. Taip pat pasirūpinkite, kad jūsų miegamajame būtų optimali oro temperatūra. Prieš miegą pasistenkite atsipalaiduoti ir užtikrinkite, kad miegamajame nėra jokių miegą trikdančių veiksnių (pvz., šviesos šaltinio, garsų ir kt.).

Atraskite laiko sportui

Didesnė koncentracija patenka tarp daugybės reguliaraus sporto mums suteikiamų privalumų. Atlikti tyrimai parodė, kad vos po mėnesio sportavimo galima pagerinti savo koncentraciją ir susikaupimą. Be to, kito atlikto tyrimo metu buvo nustatyta, kad vyresniame amžiuje žmonėms, kurie susiduria su smegenų atrofija, vidutinio intensyvumo aerobinės treniruotės gali padėti sustabdyti atminties praradimą ir netgi pagerinti atmintį.

Daugiau laiko praleiskite gamtoje

Jei norite natūraliai pagerinti savo koncentraciją, pasistenkite kasdien gryname ore praleisti bent 15-20 minučių. Galite leistis į trumpą pasivaikščiojimą parke ar tiesiog pasėdėti kieme ant suolelio. Moksliniai tyrimai rodo, kad buvimas gamtoje turi teigiamą poveikį mūsų savijautai. Vieno atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad biuro aplinkoje esantys augalai gali padidinti koncentraciją ir produktyvumą, nepamirštant ir didesnio pasitenkinimo darboviete bei geresnės oro kokybės. Todėl koncentracijos padidinimui gali pagelbėti tiek reguliarus buvimas gamtoje, tiek ir augalų pasitelkimas savo kasdienėje aplinkoje.

Galite išbandyti maisto papildus

Kai kurie maisto papildai gali padėti padidinti koncentraciją ir pagerinti smegenų funkcijas. Tačiau prieš pradėdami vartoti maisto papildus visuomet turėtumėte pasitarti su savo gydytoju – ypač, jei jūs susiduriate su tam tikrais sveikatos sutrikimais ar alergijomis. Žinoma, visuomet yra įmanoma visus mūsų organizmui būtinus vitaminus ir mineralus gauti su maistu, tačiau jei kartais nepavyksta gauti pakankamo tam tikrų būtinų vitaminų ir mineralų kiekio, maisto papildai gali padėti tokį trūkumą kompensuoti.

Tarp maisto papildų, kurie gali padidinti koncentraciją ir bendrą smegenų būklę, yra folatai, cholinas, vitaminas K, flavanoidai, omega-3 riebalų rūgštys, guaranos sėklų ekstraktas, Romos ramunėlės ir kt.

Taip pat galima pasitelkti ir šiuolaikinius inhaliatorius, tokius kaip https://asun.lt/inhaliatoriai/asun-inhaliatorius-focus/, kuriuose yra Romos ramunėlių, padedančių lengviau įveikti stresą ir nerimą bei pagerinti koncentraciją. Taip pat šios ramunėlės gali veiksmingai pagelbėti kovojant su depresija ir nerimu, sumažinti įvairias alergijas, prisidėti prie geresnės virškinamojo trakto ir širdies veiklos bei pagerinti miego kokybę.

Pakoreguokite savo mitybą

Maistas, kurį vartojate, gali paveikti jūsų kognityvines funkcijas, tarp kurių yra ir koncentracija bei atmintis. Jei norite pagerinti savo koncentraciją, turėtumėte vengti apdorotų maisto produktų, pernelyg daug cukraus, blogųjų riebalų turinčio maisto ir kitų maisto produktų, savyje turinčių kenksmingų cheminių medžiagų. Į savo kasdienės mitybos racioną būtų naudinga įtraukti daugiau riebios žuvies (pvz., lašišos), kiaušinių, mėlynių, špinatų ir kt. Pakankamas skysčių vartojimas taip pat gali teigiamai paveikti jūsų koncentraciją.

Facebook Comments