Antologijos filmų archyvas Niujorke kviečia pažinti lietuvišką kino klasiką
|Šiandien Antologijos filmų archyve Niujorke prasideda ypatinga kino programa „Baltic Modernist Cinema: Between Imaginary and Real“, skirta pristatyti 1960–70-ųjų Baltijos šalių kiną. Virtualiai gegužės 26 – birželio 8 dienomis vyksiančioje kino programoje žiūrovų lauks net devyni filmai: po tris iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos.
Programoje Lietuva pristatoma padedant pažinti lietuviškos kino klasikos darbus, kurių anksčiau Vakarų pasaulio valstybės neturėjo galimybės pamatyti dėl geležinės SSRS uždangos.
Žiūrovai pamatys legendinę 1969-ųjų Arūno Žebriūno dramą „Gražuolė“, pasakojančią nuoširdžią istoriją apie vaikus ir įvairiaspalvius jų tarpusavio santykius. Į programą įtrauktas ir 1969-ųjų Almanto Griškevičiaus vaidybinis filmas „Ave, Vita!“ apie du draugus, kurie iškentę konclagerio pragarą, sugeba išsaugoti meilę gyvenimui bei žmonėms.
Lietuvišką programos trejetuką užbaigia taip pat 1969 metų Raimondo Vabalo darbas „Birželis, vasaros pradžia“, vaizduojantis vieną, birželio tvankumos apimtą mažo provincijos miestelio dieną. Šio filmo scenarijų režisierius su rašytoju Icchoku Meru perrašinėjo net kelis sykius, nes šis vis neįtiko cenzoriams ir net kelis dešimtmečius dulkėjo lentynose.
Visus filmus Lietuvos kino centras restauravo, suskaitmenino ir pritaikė šiuolaikiniams kino ekranams. Lietuvos kino centras nuolat ir planingai šiuolaikiniams ekranams pritaiko, skaitmenina ir restauruoja kino paveldą bei rūpinasi šių filmų sklaida Lietuvoje ir užsienyje.
Filmus atrinko „Baltic Modernist Cinema: Between Imaginary and Real“ programos kuratorius Lukas Brašiškis. Programa pristatoma bendradarbiaujant su Lietuvos kino centru, Lietuvos kultūros atašė Jungtinėse Amerikos Valstijose Gražina Michnevičiūte, Lietuvos kultūros institutu, Latvijos nacionalinis kino centru ir Estijos kino institutu.
Pranešimą paskelbė: Indrė Ažondenė, Lietuvos kino centras