Booking.com
Nuolaida viešbučiuiSpausk ir atgauk 10 % nuo viešbučiui išleistos sumos.

Kalėdos: tyrimas atskleidė, kokias dovanas dovanosime dažniausiai

Tendencijos rodo, jog lietuviai iš anksto planuoja ir žino, ką dovanos artimiesiems per šias Kalėdas – žmonėms svarbiausias namų jaukumas ir artimųjų grožis: kas trečias lietuvis dovanų ieškos interjerui ar namų dekorui skirtose parduotuvėse, tiek pat jų apžiūrinės kosmetikos parduotuvių vitrinas.

Remiantis Spinter atlikto tyrimo duomenimis, Kalėdines dovanas vyrai ir moterys renka skirtingose parduotuvėse. Jei esate moteris, galite tikėtis dovanų gauti papuošalą, jei vyras – grožio ir higienos prekių.

Vyrai linkę išlaidauti, moterys rūpinasi praktiškumu

Prekybos centro CUP užsakymu dar vasarą atlikta apklausa atskleidė, jog beveik trečdalis Lietuvos vyrų šventinių dovanų ieškos papuošalų ir prabangos prekių parduotuvėse – šiose vietose ieškosiantys dovanų teigė 27,1 proc. apklaustųjų. Tuo tarpu moterys prioritetą teikia kosmetikai – dovanas grožiui ir higienai prisipažino pirksiančios 37,5 proc. moterų. Vis tik sumuojant bendrus apklausos rezultatus paaiškėjo, jog neradę trokštamos dovanos vyrai ir moterys suka tą pačia kryptimi ir artimuosius tikisi nustebinti dovanomis iš interjero ir namų dekoro parduotuvių.

„Kalėdų dovanos pasako, kas mums per šias šventes atrodo svarbiausia. Kadangi tiek daug žmonių ieško dovanų namų jaukumui sukurti, vadinasi, vienas svarbiausių šventinių dalykų ir yra ta jauki namų aplinka ir artimųjų ratas. Galbūt, jei toks tyrimas būtų atliktas prieš dešimtį metų ar dar anksčiau, būtų paaiškėję, kad kokie nors praktiški dalykai mums rūpi labiau nei lyg ir ne pirmo būtinumo šventinę, malonią nuotaiką kuriantys daiktai“, – sako prekybos centro CUP generalinė direktorė Ona Nevinskienė.

Vyresni – praktiškesni

Kaip parodė apklausa, dovanų interjero ir namų dekoro parduotuvėse dažniausiai ieško pirkėjai iki 45 metų. Vyresnieji respondentai prioritetą teikia kūno priežiūros ir kosmetikos priemonėms. Pasak O. Nevinskienės, galima spėti, kad jaunesniems žmonėms vis dar norisi tobulinti savo namus ir to paties jie linki savo artimiesiems, tačiau vėliau jiems ima rūpėti praktiškesni ir kasdien reikalingi kosmetikos produktai.

Remiantis tyrimu, po interjero ir namų dekoro bei kosmetikos parduotuvių trečiąją vietą tarp visų potencialių dovanų užima dovanų kuponai – jų parduotuvėse ieško net 26 proc. apklaustųjų. Prekybininkų teigimu, tai rodo, kad didelė dalis pirkėjų labai vertina jiems artimų žmonių pasirinkimo laisvę. Kita priežastis – žmonės taupo laiką ir tiesiog nėra linkę per daug gaišti ir sukti galvos, ką dovanoti. Jiems galbūt svarbiausia nelikti tuščiomis rankomis – padovanoti ką nors bent simboliškai, išvengiant asmeniško santykio, individualaus akcento.  

Papuošalų ir prabangos prekių parduotuvėse dovanų ieškantys pasisakė 23 proc. respondentų, ir dauguma jų buvo vyrai. Grynuosius per Kalėdas dovanoja 14 proc., o drabužių parduotuvėse dovanų ieško – 12 proc. apklaustųjų.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service