Ar pamenate laikus, kai būdavote maži ir tėvai liepdavo Jums gerti tam tikrus vitaminus?  Ko gero nenoriai, suvieptu veidu tekdavo nuryti piliules, nebent tai būdavo skanios kramtomosios pastilės. Tačiau, kad ir kaip bebūtų, maži būdami nesuvokdavome daugybės svarbių dalykų, ypač to, kad vitaminai ir mineralai – yra beprotiškai svarbūs mūsų organizmui ir kiekvienas jų vaidina labai svarbia rolę, vykdant įvairius organizmo procesus. Labai svarbu įsiminti esminį faktą, kad esant kai kurių medžiagų trūkumui mūsų organizme, gali sutrikti sklandus organizmo darbas, t.y pradėti pulti ligos,  atsirasti nuotaikų svyravimai, energijos stoka, optimalios sportinės formos praradimas ir dar daugiau blogybių. Nors visa tai su amžiumi tampa žinoma, deja net ir dabar, kai kurie suaugę išgirdę žodį papildai, ima kratytis ir kuo greičiau vyti mintis šalin apie juos. Tačiau toks požiūris nėra teisingas. Gyvename tokiame amžiuje, kuriame kepamas, chemiškai ar dar kitaip apdorotas maistas praranda daugiau nei pusę savo vertingųjų maistinių medžiagų, tad nesimaitinant reguliariai ir dirbant sunkų fizinį darbą, atsiranda jų trūkumas. Pagrindinė blogybė yra tame, kad didžioji dalis vitaminų ir mineralų turi būti gaunami su maistu, kadangi pats organizmas jų sintetinti arba negali, arba tai daro labai nedideliais kiekiais. Tam į pagalbą ateina vitaminų ir mineralų specialūs papildai, kuriais galite lengvai ir greitai papildyti savo organizmą taip trūkstamomis medžiagomis be jokio šalutinio poveikio.

Kokius vitaminų ir mineralų papildus turėčiau rinktis?

Visų pirma, turėtumėte save priskirti tam tikrai grupei. Sportuojančių arba nesportuojančių grupei. Taip pat grupei, kuri su sportu „nedraugauja“, tačiau dirba sunkų fizinį darbą. Ir paskutinė grupė, dirbanti sėdimą darbą ir blogiausia – neturinti jokios aktyvios fizinės veiklos.

Aktyviai sportuojantys ar kitokią, sunkią fizinę veiklą atliekantys asmenys turėtų rinktis vitaminų ir mineralų kompleksus, kuriuose yra padidinti kiekiai visų šių medžiagų. Ypač svarbu akteipti dėmesį į tai, kad būtų kuo didesnis kiekis B grupės vitaminų, magnio ir cinko. Tai svarbiausi komponentai aktyvų gyvenimą mėgstantiems asmenims. Be to, aktyviai sportuojantys asmenys turėtų nepamiršti ir apie omega-3 riebiųjų rūgščių naudą. Daugumoje šiuolaikinių vitaminų ir mineralų kompleksų sudėtyje būna ir žuvų taukų (omega-3).

Jeigu nesate labai aktyvus fiziškai, tada derėtų rinktis pigesnius vitaminų ir mineralų kompleksus, kuriuose esančios medžiagos neviršytų 100-200% rekomenduojamos paros normos (arba kitaip gali būti žymima kaip referencinė maistinė vertė). Arba medžiagų vitaminų ir mineralų trūkumą tiesiog galite kompensuoti valgydami daugiau šviežių vaisių ir daržovių.

Įžvalgomis pasidalino – PerfectBody internetinės parduotuvės kolektyvas.