Korėjiečių kalbą studijuojanti pavežėja iš keleivių sulaukia nuostabos, dovanų ir net eilėraščių

Turi dantų technikės specialybę, studijuoja Azijos kultūros studijas, mokosi korėjiečių kalbos ir dirba „Bolt“ pavežėja. Taip trumpai galima apibūdinti 26-erių kaunietę Akvilę Mačinskaitę, kuri savarankišką darbą vežiojant klientus vadina savo meditacija. Mergina neslepia, kad sulaukia nuostabos iš keleivių ir labai viliasi, kad moterų vairuotojų daugės dėl saugesnių kelionių.

Nuo praėjusių metų gruodžio „Bolt“ dirbanti mergina pavežėjos veiklą atrado po to, kai nusprendė išeiti iš dviejų darbų vienu metu – dirbusi kavinėje bei marketingo srityje, A. Mačinskaitė norėjo pailsėti.

„Dvi savaites ilsėjausi ir po to pagalvojau, kad jau reikia ieškotis darbo ir kažką veikti. Man įdomu išbandyti kuo daugiau sričių, tad pradėjau žiūrėti skelbimus. Norėjau padirbti raštinėje ar vairuotoja. Ir štai atsidūriau „Bolt“. Kai vairuoju, jaučiu ramybę, atsipalaiduoju. Man tai kaip meditacija. Ir paversti tai darbu, manau, buvo visai geras variantas“, – sako ji.

Ne visi vyrai teigiamai vertina vairuotoją moterį

Pradžioje Akvilės šeima nerimavo dėl pasirinkimo dirbti pavežėja. „Artimieji prašė, kad bent nedirbčiau vėlai vakare. Dabar jau suprato, kad tai nėra tiek pavojinga, kiek viešai manoma“, – atvirauja pašnekovė.

Ji pripažįsta, kad dažnas keleivis vis dar nustemba, įsėdęs į automobilį, kurį vairuoja moteris. „Dažniausiai tokias pastabas išsako vyrai, kurie stebisi, kodėl moteris dirba tokį darbą. Yra buvę situacijų, kai kelionės metu vis bandė aiškinti, kur sukti, kaip vairuoti, kur geriau parkuotis. Gali būti, kad kai kurie vyrai vis dar netiki, kad moteris gali gaudytis mieste ir puikiai vairuoti“, – juokiasi A. Mačinskaitė.

Dažniausias asmeninis klausimas, kurio sulaukia A. Mačinskaitė: ar turi vaikiną arba vyrą? Labiausiai jai įsiminė klientas, nuotaiką praskaidrinęs eilėraščiais.

„Tuo metu pavežėja dirbau vos savaitę. Pamenu, kad tą keleivį vežiau į kirpyklą. Pradėjome kalbėti apie tai, kaip einasi diena, vėliau kalba pasisuko apie Zodiako ženklus ir išsiaiškinome, kad pagal jų suderinamumą galėtume būti sielos draugai. Po to jis pradėjo skaityti eiles ir jas skaitė visą kelią“, – su šypsena labiausiai įstrigusia istorija dalijasi mergina.

Už pokalbius keleiviai atsidėkoja dovanomis

A. Mačinskaitė atvirauja, kad pasitaiko dienų, kai iš klientų gauna ne tik arbatpinigių, bet ir dovanų.

„Kartą vyresnio amžiaus keleivis sakė, kad esu labai panaši į jo anūkę, tai jis nupirko man gėlių. Per Valentino dieną kitas klientas nupirko ir gėlių, ir šokolado. Yra buvę, kad ir moterys atneša saldainių, viena klientė Kalėdų proga padovanojo lėkštutę su zebru. Malonu. Kiek su kolegomis vyrais kalbėjau, tai tik vienas pavežėjas pasakojo, kad yra gavęs kriaušių, daugiau nieko“, – maloniomis patirtimis dalijasi mergina.

Dovanas keleiviai vadina padėka už pokalbį kelionės metu. A. Mačinskaitė pastebi, kad ilgiems pokalbiams nusiteikę keleiviai dažniausiai važiuoja po darbo, ypač penktadieniais.

„Dažniausiai šnekamės apie gyvenimą, ką žadame veikti po darbų, tokie draugiški pokalbiai. Dabar daug kalbame apie vakciną, koronavirusą. Sakyčiau, apie 30 proc. keleivių linkę į gilesnius pokalbius, būna, kad ir visą kelionę prašnekame. Kartais klientai išsipasakoja apie tam tikras savo gyvenimo situacijas. Matyt, todėl, kad jaučia – vairuotojas tų situacijų nežino, ramiai reaguos ir išklausys. Manau, jie yra už tai dėkingi“,  – pasakoja „Bolt“ pavežėja.

Lankstų pavežėjo darbą skatina rinktis kuo daugiau moterų

Šiuo metu moteris savarankišką darbą derina su Rytų Azijos kultūros ir kalbų studijomis universitete. Labiausiai ją domina Korėja, todėl mokosi korėjiečių kalbos. A. Mačinskaitė dirba keturias dienas per savaitę, dažniausiai aštuonias valandas per dieną. 

„Gerai, kai lengva koreguoti grafiką, nes važiuoji tada, kada nori. Jei nėra užsakymų, naršau internete arba ruošiuosi paskaitoms, stengiuosi pailsėti. Nors dabar užsakymų padaugėjo, tad dažniausiai visą dieną važinėju nuo vieno miesto galo į kitą. Labai gerai, kad šis darbas yra toks – kiek dirbsi, tiek ir gausi. Jei žinai, kad nusimato didesnės išlaidos, gali daugiau padirbti“, – pasakoja mergina.

A. Mačinskaitė tikisi, kad moterys vis dažniau rinksis būti vairuotojomis. Ji net neabejoja, kad šis darbas yra skirtas visiems, ne tik vyrams. „Vis dar laikomasi stereotipo, kad tik vyras turi vairuoti. Kartą mane sustabdė viename patikros punkte. Tai net policininkas buvo labai nustebęs ir klausė, kodėl aš vairuoju. Atsakiau, kad patinka, tai ir vairuoju“, – juokiasi Akvilė.

„Bolt“ pavežėja įsitikinusi – kuo daugiau moterų imsis šio darbo, tuo tiek keleivės, tiek vairuotojos galės jaustis saugesnės ir po truputį bus atsikratoma stereotipų.

„Tikrai rekomenduočiau tokį darbą kitoms moterims. Kartais sulaukiu komentarų, kad pirmą kartą važiuoja su mergina ir tuo labai džiaugiasi, nes sako, kad kai kurie vyrai vairuotojai labai lekia. Tada moterys keleivės nesaugiai jaučiasi. Tad kai atvažiuoja mergina, moterys jaučiasi saugesnės. Todėl manau, kad tikrai reikėtų daugiau moterų vairuotojų ir gal net būtų naudinga numatyti galimybę, kad vakarais moterys galėtų užsisakyti tik moterį vairuotoją“, – sako A. Mačinskaitė. 

  

Apie „Bolt“ 

„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas. „Bolt“  paslaugomis  šiuo metu naudojasi daugiau nei 50 mln. klientų 40 šalių Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai. Elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas „Bolt“ teikia penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB
Korėjiečių kalbą studijuojanti pavežėja iš keleivių sulaukia nuostabos, dovanų ir net eilėraščių

Facebook Comments