Klasikinės muzikos poveikis pirkinių krepšeliui
|Muzika yra reikšmingas elementas vartotojo patirčių gerinimui. Tikriausiai nebeįmanoma surasti parduotuvės, kurioje neskambėtų muzika, jei jos savininkams išties rūpi ne tik parduoti, bet taip kurti ypatingą aplinką leidžiančią pirkėjui gerai jaustis. Muzika padeda stiprinti prekinio ženklo įvaizdį, užmegzti ilgalaikį ryšį su vartotoju bei daryti įtaką jo grįžimui į tą pačią prekybos vietą. Muzika turi įtakos pirkėjų apsipirkimo trukmei, prekių pasirinkimui, pasirenkamų prekių kiekiui ir kainai.
Kaip pirkėjo apsisprendimui daro įtaką klasikinė muzika?
Muzika yra galingas įrankis, padedantis pagerinti vartotojų patirtis ir verslo sėkmę. Tyrimai ne kartą parodė, kad muzika turi tiesioginės įtakos vartotojų patirčių kūrimui, klientų emocijoms bei klientų sprendimams ką ir už kiek jie perka. Skirtingos muzikos nuotaikos, stiliai, tipai, žanrai, tempai ir garsumas turi skirtingą psichologinį poveikį renkantis prekes ir paslaugas, apsisprendžiant bei įsigyjant.
Klasikinė neaktyvi muzika medicininiu požiūriu yra raminanti, sukurianti atsipalaidavimo ir harmonijos jausmą, nes jos klausymo pasėkoje sumažėja spaudimas. Jos klausantis žmonės elgiasi ramiau ir lėčiau. Kalbant apie paslaugų ar pardavimo sektorių, tokioje raminančioje aplinkoje atsidūrę vartotojai ilgiau lūkuriuos prie lentynų ar pakabų, ne taip greitai priims sprendimą, o jį priėmę pasirinks kažką nedaug, bet labai kokybiško. Verslai parduodantis prabangos prekes patalpose naudodami neaktyvią klaikinę foninę muziką gali ilgiau užlaikyti pirkėjus savo parduotuvėse, leisti jiems jaustis maloniai ir pakylėtai bei įtakoti priimti sprendimą įsigyti brangesnę prekę.
Klasikinė muzika kokybės požiūriu yra pripažįstama kaip itin aukštos klasės produktas, kuris išgyveno ir liko populiarus eilę šimtmečių. Tuo būdu, vartotojų galvose klasikinė muzika yra neatsiejama nuo kokybės. Verslai teikiantis išskirtines paslaugas ir parduodantys prabangos prekes, siekdami sukurti tobulą klientų patirtį turėtų pagalvoti apie klasikinės muzikos naudojimą klientų aptarnavimo patalpose.
Kokioms prekėms ir paslaugoms klasikinė muzika yra tinkamiausia?
Jau du dešimtmečius viena studija po kitos pildo tyrimus apie pirkinių išlaidas komercinėse patalpose grojant klasikinei muzikai. Ir pasikeitė nedaug: pirkėjai apsipirkdami skambant klasikinei muzikai yra linkę rinktis brangesnes prekes, taip didindami pirkinių krepšelio kainą.
Specifinės gėrimų parduotuvės. Gėrimų parduotuvėse atlikti tyrimai parodė, jog skambant populiariajai muzikai pirkėjai labiau linkę rinktis pigesnes ar vidutinio brangumo prekes. Tuo tarpu, iš klasikinės muzikos sudaryti grojaraščiai ypatingai veikia pirkėją sukurdami pakilumo ir prabangos jausmą. Pirkėjai girdėdami tokią muziką nusikelia į auksu dabintas teatrų sales ar filharmonijas, prisimena itin išpuoselėtas prabanga tviskančias aplinkas. To pasėkoje, pirkėjai suka link lentynų su brangesniais gėrimais įsigydami mažesnį kiekį prekių, tačiau išleisdami daugiau. Ar verslas turi rinktis klasikinę muziką gėrimų parduotuvėse labai priklauso nuo pardavimo tikslų ir verslo filosofijos: jei orientuojamasi į vidutinio brangumo bei pigesnius gėrimus ir itin didelę vienetų apyvarta, klasikinė muzika nėra tinkamiausias pasirinkimas, ją reikėtų rinktis parduodant mažiau, bet už didesnes kainas.
Išskirtinio dizaino baldų salonai. Baldų parduotuvės siūlančios išskirtinio dizaino prekes kurdami aukščiausio lygio vartotojų patirtį turėtų atkreipti dėmesį į patalpose skambantį muzikinį foną. Atsižvelgiant į skirtingus baldus, jų kūrėjus ir gamintojus iš skirtingų valstybių būtų tikslinga parinkti skirtingus regionus menančią klasikinę muziką ar instrumentinę muziką su klasikos elementais. Tinkamai parinkta muzika leis sukurti pirkėjui neišdildomus atminimus, teigiamas bei pakilias emocijas ir visada primins kokybę, kuriai didžioji dalis pirkėjų yra linkusi išleisti daugiau nei planavo.
Prabangos prekės. Prabangos prekės yra asocijuojamos su turtingais ir sėkmingais žmonėmis ir aukštesniais visuomenės sluoksniais. Tokias prekes pirkėjai renkasi labiau apgalvodami savo veiksmus vengiant spontaniškų sprendimų. Todėl paslaugų tiekėjai ir pardavėjai norėdami sukurti aukščiausio lygio patirčių kelionę savo vartotojui turėtų pagalvoti apie klasikinės foninės muzikos naudojama savo paslaugų teikimo vietose ar parduotuvėse.
Restoranai. Valgymo metu skambanti muzika turi itin didelį poveikį. Skambant greitai muzikai valgome greičiau ir suvalgome daugiau. Skambant ramesnei pakiliai muzikai, klasikinei ar instrumentinė su klasikos elementais yra valgoma lėčiau, tačiau mėgaujamasi daugiau. Tyrimai taip pat rodo, kad ramesnė muzika lemia ir deserto bei papildomų gėrimų užsisakymą, nes valgant užtrunkama ilgiau. Taigi, restoranai siūlantys išskirtinius meniu didesnėmis kainomis turėtų pagalvoti apie klasikinės muzikos įdarbinimą tiek patenkinant valgytojų interesus tiek įtakojant juos sumokėti didesnes sąskaitas.
Norėtumėte išbadyti klasikinės muzikos poveikį savo versle? Susisiekite su Shakespeare Music, įmone, kurios veikla apima visus į muzikos ir garso definicijas patenkančius elementus!