Indrė Trusovė prieš mokslo metus drąsina tėvelius: „Būkite vaikams įkvepiančiu pavyzdžiu“
|Artėjantis ruduo tėveliams kelia didesnį ar mažesnį nerimą. Ypač daug klausimų turi tie, kurių atžalos tik pradės eiti į mokyklą ar keliaus į parengiamąją klasę. Atrodo, baigiasi žaidimai, prasideda rimtas pasirengimas. Tam, kad vaikas geriau jaustųsi naujoje aplinkoje, žinoma tinklaraštininkė Indrė Trusovė ne tik įtraukia dukrą Amandą į pasiruošimą parengiamajai klasei, bet ir kalbasi su ja apie mokykliniam krepšeliui būtinas ir mažiau svarbias priemones bei jų kainas. O „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė priduria, jog apsirūpinti būtiniausiomis mokyklinėms prekėms šiemet pakaks ir 10 eurų.
Pradėkite nuo savęs
Žinomos mamos Indrės Trusovės teigimu, tai, kaip vaikas priims naują mokyklos ar darželio aplinką, kiek drąsiai joje jausis, pirmiausia priklauso nuo tėvų. Jei pastarieji vengs naujų vietų ir / ar jose nebendraus su naujai sutiktais žmonėmis – o visa tai matys atžalos – tikėtina, kad tada ir jos seks šiuo pavyzdžiu.
„Mano pačios situacija buvo susidėliojusi taip, kad galėjau arba niekur neiti, arba visur eiti su dukrele. Gimė ji mums gyvenant Airijoje, pinigų auklei nebuvo, tad visur keliaudavome kartu. Po to, išsikrausčius į JAV, susiradau bičiulių, kurie turėjo panašaus amžiaus vaikų. Su jais ir atžalomis irgi vykdavome visur – pratinau dukrą prie žmonių apsupties, mokiau, kaip elgtis, kai ją kas užkalbins, vedžiausi į renginius ir koncertus, kad ji žinotų, jog smagu būti gali ne vien namų aplinkoje. Gal todėl, tik pradėjusi lankyti darželį, ji verkė iš jo paimama, o ne į jį atvedama“, – šypteli I. Trusovė.
Daikto vertės supratimas
Žymios mamos teigimu, su dukra ruošiantis parengiamajai klasei ji kalba ir apie reikalingų mokyklinių priemonių kainas. Kol kas mažoji dar nesupranta didelio skirtumo tarp dviejų ar penkių eurų, bet jai aiškus kitoks palyginimas.
„Jeigu Amanda nori kokio brangesnio daikto, aš jai pasakau, kad dėl to turėčiau daugiau dirbti – ir taip ji supranta vertę. Pati esu taupi, to mokau ir atžalą. Netaupau tik maistui, bet drabužiams, ugdymo priemonėms, tokioms kaip rašikliai, pieštukai ar popierius, nesu linkusi išlaidauti. Lukteliu nuolaidų“, – pasakoja I. Trusovė.
Lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ komercijos vadovė Vilma Drulienė pastebi, kad tėveliai, pirkdami ugdymo priemones, orientuotis gali į dvi sumas – 10 eurų, jei nusipirkti reikia tik būtiniausius reikmenis, ir 30 eurų, jei atžala pradės eiti į mokyklą ar reikia rimtesnio atsinaujinimo.
„Didesnis krepšelis, dažniausiai reikalingas pirmokams ir apimantis 30 būtiniausių prekių, kainuoja apie 31 eurą – jo kaina tik keliais centais skiriasi nuo praėjusių metų. Natūralu, kad pradedant lankyti mokyklą ar parengiamąją klasę, mažiesiems prireikia ir daugiau priemonių, kaip guašas ar indelis vandeniui. O štai 15 būtiniausių prekių, kurių prireiks vyresnių klasių moksleiviams, krepšelis kainuoja apie 10 eurų – jo kaina praktiškai nesiskiria nuo praėjusių metų. Žinoma, kainos gali laviruoti, priklausomai nuo konkrečių prekės ženklų ar įsigyjamų didesnių prekių kiekių“, – pastebi V. Drulienė.
Įtraukite vaikus į pasirengimą
Tinklaraštininkė Indrė Trusovė pasakoja, kad tiek dukrai pradėjus eiti į darželį, tiek dabar, ruošiantis į parengiamąją klasę, ji stengiasi atžalą įtraukti į pasiruošimo procesą.
„Nesvarbu, ar perkame batus, ar sąsiuvinius, stengiuosi, kad ji dalyvautų pati. Aišku, nėra taip, kad leisčiau aklai rinktis, ką tik nori. Dažniausiai šiek tiek susiaurinu pasirinkimą, pavyzdžiui, duodu kelis daiktus ir klausiu, kurio ji norėtų labiausiai. Manau, kad būtų neteisinga tiesiog atnešti ir liepti vaikui rengtis ar naudoti tai, ką nupirkai, jo nė nepaklausus – kaipgi savarankiškumo ugdymas?“, – pasakoja žymi mama.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”