„Idea prima“ kartu su KTU mokslininkais sukūrė influencerių TOP kategorijas

Lietuvos nuomonės formuotojams populiarėjant socialiniuose tinkluose, jų veikla sulaukė ir mokslininkų dėmesio. Kauno technologijos universiteto (KTU) tyrėjai su išmanios komunikacijos agentūra „Idea prima“ sukūrė influencerių klasifikatorių, kurį nuolat atnaujins ir tobulins.

„Komunikacijoje vis svarbesnę vietą užimant socialinių tinklų nuomonės lyderiams, nutarėme išskirti atskiras jų kategorijas, pagal kurias būtų galima aiškiai matyti, kurie influenceriai yra mados, kurie maisto ar naminių gyvūnų temos lyderiai. Tam pasitelkėme KTU tyrėjus, su kuriais kartu išanalizavome ir sukūrėme devynias atskiras kategorijas“, – komentavo išmanios komunikacijos agentūros „Idea prima“ direktorius Paulius Tamulionis.

„Idea prima“ specialistai ir KTU mokslininkai išanalizavo daugiau nei 200 įvairių garsių nuomonės formuotojų, aktyviausiai veikiančių populiariuose socialiniuose tinkluose „Instagram“, „Facebook“, „Youtube“. Į specialias temines kategorijas atrinktas 81 influenceris, jų bendras sekėjų bei prenumeratorių skaičius siekia 5 mln.

Svetainėje socialmediafest.lt skelbiamame klasifikatoriuje išskiriamos devynios šalyje dominuojančios teminės nuomonės formuotojų grupės: mada-grožis, gyvenimo būdas, maistas, kelionės, sportas, tėvystė, augintiniai, žaidimai ir technologijos. Aštuoniose kategorijose išskirta po 10 labiausiai išsiskiriančių influencerių, tuo tarpu į technologijų kategoriją įtrauktas vienas nuomonės formuotojas – Šarūnas Tamulis. Sekėjų skaičiumi išsiskiria kelionių kategorijos lyderis Jacob Laukaitis, turintis daugiau nei 300 tūkst. sekėjų.

„Klasifikatorius sukurtas remiantis nuomonių formuotojų žinučių turinio analize, sekėjų, prenumeratorių skaičiumi, sekėjų įsitraukimo (angl. engagement) indeksu“, – teigė KTU ekonomikos ir verslo fakulteto (EVF) skaitmenizacijos mokslo grupės tyrėja Eglė Vaičiukynaitė.

Pasak jos, Lietuvos influenceriai dažniausiai kuria turinį, susijusį su mada ir grožiu bei gyvenimo būdu, o ypač mažai atskleista, tačiau labai didelį potencialą  turinti technologijų sritis.

„Mados, grožio, gyvenimo būdo kategorijose esantys influenceriai turi daugiausiai sekėjų ir prenumeratorių kuria įvairaus pobūdžio ir skirtingą įsitraukimą skatinantį turinį. Tyrimo metu atradome, kad labai sparčiai auga naminių augintinių teminė kategorija – per ganėtinai trumpą periodą atsirado pakankamai daug naujų su šia tema susijusių paskyrų, kurios  itin sparčiai populiarėja. Ta pati tendencija pastebėta ir su tėvystės kategorijos nuomonės formuotojais“, – pasakojo E. Vaičiukynaitė.

Tyrimą atlikusi ir nuomonės formuotojų preliminarų klasifikatorių sukūrusi komanda toliau dirbs kartu – informaciją atnaujins bei pildys, atsižvelgdami į vykdomo monitoringo duomenis. Pavyzdžiui, mados – grožio atstovių naujausiose žinutėse – daugiausia demonstruojama neutrali veido išraiška, kuri vyrauja ir pasaulio TOP mados influencerių veiduose. Taip pat bus didinamas sistemos funkcionalumas, kuris padės geriau atrasti, pažinti, suprasti skirtingus nuomonių formuotojus socialiniuose tinkluose. Įmonių atstovams suteiks galimybę gauti daugiau informacijos apie influencerių sekėjus, jų amžių ir lytį, pomėgius.

E. Vaičiukynaitės teigimu, influencerių dalyvavimas prekės ženklų komunikacijoje tampa vis svarbesnis. Šių metų gegužę-birželį analizuodama 100 prekės ženklų komunikaciją populiariausiame Lietuvoje socialiniame tinkle „Facebook“, tyrėja nustatė, kad 12 proc. prekės ženklų savo komunikacijoje pasitelkia nuomonės formuotojus.

„Nustatėme, kad nuomonės formuotojo lūpomis skleidžiama komunikacija, prekės ar paslaugos pristatymas socialiniuose tinkluose sulaukia itin didelio teigiamo vartotojų įsitraukimo, t. y. „like“, „love“ paspaudimų, o turimos auditorijos lojalumas užtikrina, kad galimų neigiamų reakcijų skaičius, išreikštas emociniais jaustukais ar komentarais, būtų minimalus“, – sako E. Vaičiukynaitė.

„Lapkričio mėnesį KTU atlikto neuromarketingo tyrimo su užsienio influencerių žinutėmis rezultatai atskleidžia, kad jauni socialinių tinklų vartotojai didžiausią dėmesį skiria influencerio veidui, mažiau – įmonės produktui, kurį dėvi influenceris (-ė). Svarbu pažymėti, kad vyrai mažiau pastebi įmonės produktą, prekės ženklą, moterys šiuo atžvilgiu yra pastabesnės,“ – įžvalgomis dalijasi E. Vaičiukynaitė.

Socialinių tinklų festivalis „ZOOM 2018“ vyks lapkričio 30 d. Socialinių mokslų kolegijoje, Kalvarijų g. 137E, Vilniuje. Renginys skirtas visiems, besidomintiems socialinių tinklų fenomenu, populiariausių influencerių Lietuvoje populiarumu bei norintiems išbandyti interaktyviausias pramogas. Festivalio programa: http://socialmediafest.lt/.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”

Facebook Comments