Baltijos šalių lyderės vardas įpareigoja nesustoti
|„Žalgirio“ arena jau keletą metų pripažįstama viena geriausių vietų Europoje krepšinio rungtynėms, tačiau Kaune įsikūrusią areną vis dažniau renkasi ir išskirtinių koncertų, tarptautinių parodų bei kitų renginių lankytojai, pabrėždami, jog būtent čia pasisemia nepamirštamų emocijų.
Lenkia būrį konkurentų
Lietuvoje veikia ne viena moderni sporto renginių, koncertų bei pramogų salė, tačiau „Žalgirio“ arena laikoma geriausia tokio pobūdžio erdve šalyje. Daugeliu aspektų Kauno arena lenkia ne tik Vilniaus, Klaipėdos ar kitų šalies miestų sales, bet ir analogiškas arenas kaimyninių šalių sostinėse – Rygoje bei Taline.
Išskirtines pozicijas bei galimybes atspindi „Žalgirio“ arenos užsakymu atlikta gyventojų apklausa apie lankymąsi krepšinio rungtynėse ir kituose renginiuose, kurią atliko tyrimų bendrovė „Kantar“. Šių metų rugpjūčio mėnesį buvo įvykdyta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų, kurie naudojasi internetu, apklausa, viso buvo apklausti 1009 respondentai (18–65 metų amžiaus), jie reprezentuoja Lietuvos gyventojų nuomonę.
Tyrimo duomenimis, bent kartą per pastaruosius metus kokiose nors arenose lankėsi 76 proc. apklaustųjų, o net 40 proc. rinkosi „Žalgirio“ areną. Kitų arenų skaičiai kuklesni – dvi sostinėje veikiančios arenos renka atitinkamai 32 proc. ir 15 proc. Tiek pat – 15 proc. tenka Klaipėdos arenai.
Įdomu, jog 36 proc. Lietuvos gyventojų rinktųsi apsilankyti „Žalgirio“ arenoje, jei tas pats koncertas už tą pačią kainą vyktų visose didžiosiose Lietuvos arenose. Artimiausią konkurentą rinktųsi trečdaliu mažiau apklaustųjų.
Tuo tarpu „Žalgirio“ arena ir pati aktyviai vykdo renginių lankytojų pasitenkinimo apklausas. Rezultatai rodo, kad net 80 proc. lankytojų teigia, kad stipriai tikėtina (9-10 balų), jog rekomenduotų pažįstamiems apsilankyti renginyje būtent „Žalgirio“ arenoje.
„Nuolat renginių lankytojų prašome pateikti atsiliepimus apsilankius arenoje. Turime sukaupę nemažai informacijos, kuri padeda mums tobulėti ir, atsižvelgiant į žiūrovų pageidavimus, teikti kokybiškas paslaugas ir visada ieškoti vietų tobulėjimui“, – teigia Kauno „Žalgirio“ verslo vystymo vadovė Unė Marija Jurkštaitė.
Pašnekovė pabrėžia, jog teigiami atsiliepimai įprasmina visos arenos darbuotojų pastangas bei įpareigoja nenuleisti sau keliamų reikalavimų kartelės.
Pelnė europinį pripažinimą
Šiame kontekste ryškiai išsiskiria krepšinio renginiai. „Kantar“ atliktas tyrimas parodė, kad, jei „Žalgirio“ arenoje bent kartą gyvenime yra lankęsi per 60 proc. apklaustųjų Lietuvos gyventojų, tai iš jų net du trečdaliai čia kasmet užsuka būtent dėl krepšinio.
Verta paminėti, kad aukščiausio lygio rungtynės ir skambios „Žalgirio“ pergalės privilioja ne tik kauniečius, bet ir didelius būrius vilniečių, klaipėdiečių bei kitų Lietuvos miestų bei rajonų gyventojų. Nuolatiniais svečiais Kaune tapo ir Latvijos bei Estijos krepšinio sirgaliai, dalis kurių palaiko savo tautiečius, atstovaujančius į Kauną atvykstantiems „Žalgirio“ varžovams, o dalis serga už pačius žalgiriečius.
Ne sykį arena buvo pripažinta geriausia visoje Eurolygoje, nukonkuruodama net tokių didmiesčių, kaip Madridas, Barselona, Milanas ar Stambulas sporto rūmus. Rinkimuose vienas svarbių atskaitos kriterijų buvo įspūdingas lankomumas. Ir šį sezoną bilietai į Eurolygos rungtynes Kaune dažnai yra iššluojami dar iki mačo pradžios.
Kauno arenos lankytojai čia tvyrančią atmosferą dažniausiai apibūdina kaip malonią ir draugišką, o krepšinio rungtynėse ir kaip pašėlusią, audringą bei energingą.
„Nepamirštamų emocijų vieta“, – taip dažnai atsiliepia arenos svečiai.
U. Jurkštaitė neslepia, jog toks yra ir arenos vadovų siekis.
„Jei anksčiau per sporto renginius akcentuodavome vien tik pergales ir žūtbūtinę būtinybę laimėti, tai dabar labiau pabrėžiame galimybę smagiai praleisti laiką su bendraminčiais, draugais, kolegomis ar šeima. Juk ne visi į krepšinį ateinantys žmonės yra šios sporto šakos ekspertai, tačiau visiems malonu puikiai praleisti dvi ar tris valandas, gaunant aukšto lygio reginį ir aptarnavimą“, – sako pašnekovė.
Plūsta ir užsieniečiai
Vasarą atliktas tyrimas atskleidė ir tai, kad nemaža dalis žmonių į Kauną atvyksta ir dėl Lietuvos atlikėjų koncertų (43 proc.), po 27 proc. – dėl užsienio atlikėjų bei parodų. Tiesa, „Žalgirio“ arena pati koncertų ir parodų neorganizuoja, o tik teikia nuomos paslaugas tuo užsiimančioms agentūroms.
„Esame atviri agentūroms ir renginių organizacijoms. Kiekvienu atveju stengiamės įsigilinti į jų poreikius ir pasiūlyti jiems palankiausius sprendimus. Tarkime funkcionalumo, universalumo prasme tarp didžiųjų arenų neturime lygiaverčių analogų. Galime pasiūlyti įvairias scenos transformacijas, papildomas sales, pagal pageidavimą išdėstyti barus ir prekybos taškus bei rūbines“, – vardina U. Jurkštaitė.
Naujumas ir erdvumas – tokius arenos privalumus įvardina dauguma koncertų lankytojų. Ne veltui po „Žalgirio“ arenos stogu telpa per 15 tūkst. žmonių, o koncertų metu net ir iki 22 000. Komfortiškai sutalpinti tokios minios negali jokia kita šalies salė.
Tarp stiprybių taip pat dažnai minima ir patogi lokacija (nesunkiai pasiekiama iš įvairių Lietuvos vietovių) bei pakankamai erdvios automobilių parkavimo aikštelės Kauno miesto centre.
2018-aisiais „Žalgirio“ arenoje apsilankė per 800 tūkst. lankytojų. Šiemet šis solidus skaičius gali dar paaugti. Tiesa, lankomumas nemaža dalimi priklauso ir nuo socialinių bei ekonominių realijų. „Kantar“ atlikto tyrimo rezultatai rodo, kad bent penktadaliui Lietuvos gyventojų apsilankymas koncertuose ar renginiuose apskritai yra per brangi pramoga. Tačiau akcentuojant renginio kokybę pastebimi ir teigiami pokyčiai. Net du trečdaliai apklaustųjų pažymėjo, jog nepagailėtų 90 eurų už bilietą į mėgstamiausio atlikėjo koncertą. O tokių prieš didžiąsias metų šventes ir ateinančiais metais „Žalgirio“ arenoje turėtų pasirodyti ne vienas.
„Malonu, kad pas mus vis dažniau užsuka žmonės, niekada čia nesilankę. Dar smagiau, kai po to jie grįžta vėl ir vėl. Kelius į Kaune vykstančius renginius jau praminė ir užsieniečiai. Tad galima sakyti, kad tampame ir turistų traukos centru“, – pasakoja U. Jurkštaitė.
Apie „Žalgirio“ arenos įtaką turistų srautams liudija ir skaičiai. Bent ketvirtadalis į Kauną atvykstančių Lietuvos gyventojų čia užsuka būtent dėl renginių arenoje.
Pranešimą paskelbė: Almantas Kiveris, VšĮ „Žalgirio krepšinio centras“