„Tarara“ pasiekė finišą – tararoleris iškeliauja pas Vytautą į Aukštadvarį

Tūkstančiai Lietuvos gyventojų šiemet dalyvavo VšĮ „Užstato sistemos administratorius“ (USAD) iniciatyvoje „Tarara“, palaikydami užstato sistemą ir užtikrindami, kad pakuotės atsiduria taromatuose, o ne gamtoje. Pagrindinis iniciatyvos prizas tararoleris atiteko smagios iniciatyvos dalyviui iš Aukštadvario.

Nugalėtojas mato akivaizdžią užstato sistemos naudą

„Šiemet planuojama surinkti daugiau negu 700 mln. gėrimų užstato pakuočių. Šis skaičius iliustruoja, koks stiprus Lietuvoje yra užstato sistemos palaikymas. Didinti visuomenės įsitraukimą ir sąmoningumą yra nuolatinis mūsų tikslas, todėl visada ieškome nestandartinių komunikacijos sprendimų, kurie leistų pasiekti kuo daugiau žmonių ir skirtingas grupes. „Tarara“ žaidimo dalyvių įvairovė rodo, kad mums pavyko“, – teigia USAD generalinis direktorius Gintaras Varnas, dėkodamas iniciatyvą palaikiusiems žmonėms ir sveikindamas konkurso nugalėtoją – Vytautą Monginą iš Aukštadvario (Trakų raj.).

„Taromatais naudojuosi nuo pat jų atsiradimo Lietuvoje – jau beveik 10 metų. Užstato sistemos poveikis akivaizdus: mūsų šalis tapo dar gražesnė, nes pamiškėse ir paežerėse beveik nebeliko šiukšlių, nesimėto tušti buteliai“, – tvirtina V. Monginas, mylintis savo gimtąjį kraštą. Aukštadvario regioninis parkas garsėja gamtos grožiu: vaizdingais ežerais, piliakalniais ir gausia biologine įvairove. 

„Tarara“ projekto nugalėtojas jau žino, kokia bus kelionė laimėtu elektriniu tararoleriu. „Važiuosiu nuo sodybos iki artimiausio taromato. Atstumas – maždaug kilometras. Bus smagu“, – dalijasi vyras, kuris yra patyręs eismo dalyvis – automobilį vairuoja jau 11 metų, o vaikystėje labai mėgo motorolerį. 

„Tarara“ daina įsiminė tūkstančiams

Vytautas sako, kad iš pradžių labai nustebo supratęs, kad reklaminiame klipe skamba gerai žinomos dainos melodija, o visas tekstas – tik vienas žodis „Tarara“. Tai patraukia dėmesį ir įsimena. Išskirtinę klipo sėkmę liudija ir skaičiai – nuo kampanijos starto jis surinko daugiau negu 710 tūkst. peržiūrų.

„Klipas mane prajuokino, nes siužetas linksmas, o melodija – gerai pažįstama. Kadaise iškylaujant su draugais gamtoje, „Bavarijos“ dainų tikrai būdavo mūsų grojaraštyje. Klausydavomės prie ežerų kartu su kita lietuviška muzika“, – prisimena V. Monginas. Jį nustebino, kad grupės „Bavarija“ nariai vis dar yra pašėlę ir energijos turi tiek pat daug, kaip ir klipe zujantis tararoleris. Deivydas Zvonkus, Juozas Liesis ir Vilius Tarasovas „Tarara“ iniciatyvą palaikė taip pat stipriai, kaip ir daugybė Lietuvos žmonių, aktyviai grąžinę per vasarą sukauptą tuščią tarą. 

USAD duomenimis, per devynis šių metų mėnesius Lietuvoje grąžinta per 543 mln. užstato pakuočių. Tararolerį galėjo laimėti visi asmenys, kurie taromatuose gautus čekius registravo tarara.lt svetainėje iki spalio 15 dienos. Žaidime dėl tararolerio surinkta beveik 33 tūkst. registracijų iš visos Lietuvos. 

Elektrinis tararoleris – tarai grąžinti sutvertas transportas

Maišas grąžintų pakuočių ir registracija V. Monginui atnešė laimėjimą – naują elektrinį tararolerį – prizą, kurio Lietuvoje dar nėra buvę. Organizatorių teigimu, elektrinis motoroleris „SL-07“ yra žvėriukas, tobulai tinkantis tarai grąžinti. Naujos kartos variklio galia siekia 1000W, su visiškai įkrauta (60V 45AH) baterija galima nuvažiuoti iki 60 kilometrų. Kroviniams skirtoje kėbulo dalyje galima sukrauti daug tuščios taros, o maksimali transporto priemonės apkrova – 600 kilogramų. Jeigu pakuočių pilnus maišus sudėtinga iškelti, krovinių platforma pasikelia ir visas krovinys juda žemyn. 

Techniniuose aprašymuose nurodoma, kad maksimalus greitis yra 25km/h, o be ribotuvo jis gali įsibėgėti iki 40km/h. Uždara kabina užtikrina, kad važiuodamas per lietų maksimaliu greičiu vairuotojas lieka sausas. Tokie triračiai motoroleriai yra populiarūs įvairiose Pietryčių Azijos šalyse, Indijoje, Bangladeše, taip pat – kai kuriose Afrikos valstybėse.

Pasak USAD vadovo G. Varno, pakuotes grąžinti skatinanti „Tarara“ kampanija taip pat atkreipė visuomenės dėmesį į transporto alternatyvas, pasirinkimus, kurie gali būti švaresni negu automobiliai su vidaus degimo varikliais. „Gamtai draugiškas transportas yra mūsų tvarumo kelionės dalis. Pavyzdžiui, surinkti pakuotes iš biurų, restoranų ar viešbučių Vilniuje atvyksta „Grąžinti verta“ užrašu pažymėtas elektromobilis. Tararoleris taip pat yra žingsnis į elektrinį mobilumą, nors ir atrodo kaip egzotika iš kitos šalies. Bet juk tvarumo iššūkiai yra bendri visoms pasaulio valstybėms. Todėl labai svarbu kasdien palaikyti efektyvius sprendimus“, – teigia G. Varnas.

Pranešimą paskelbė: Ramunė Milerytė, Fabula Rud Pedersen Group

Facebook Comments