Sulčių vartojimas Lietuvoje nekinta: kas trečias šalies gyventojas jomis mėgaujasi kone kasdien
|Vienu populiariausių gėrimų pasaulyje laikomos sultys yra mėgstamos ir Lietuvoje. Kas trečias šalies gyventojas sultis, sulčių gėrimą ar nektarą vartoja 3-5 dienas per savaitę, atskleidė reprezentatyvi visuomenės nuomonės tyrimų bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Į klausimą, kaip dažnai vartoja sultis, sulčių gėrimą ar nektarą, 38 proc. apklaustųjų atsakė, kad 3-5 dienas per savaitę. Tarp jų – daugiausia vyrų. Kiek rečiau – kelias dienas per mėnesį – sultis, sulčių gėrimą ar nektarą vartoja beveik pusė apklaustųjų (47 proc.), tarp kurių daugiausia moterų.
„Sultys, sulčių gėrimas ar nektaras yra dažnas pasirinkimas Lietuvos gyventojų kasdienių prekių krepšelyje. Sultimis ne tik atsigaivinama, bet ir smaližiaujama, siekiama papildyti mitybą įvairesniais skoniais bei natūraliais vitaminais iš vaisių, uogų ar daržovių“, – komentuoja didžiausios šalyje sulčių, nektarų ir vaisių gėrimų gamintojos „Eckes-Granini Baltic“ vadovas Marius Gudauskas.
Pasak jo, nepaisant pastaruosius metus vartojimui iššūkius kėlusių įvykių, Lietuvos gyventojai lieka ištikimi tiems patiems skoniams.
„Pandemijos metu ir po jos stipriai išaugo vartotojų susidomėjimas savo sveikata bei savijauta. Tuo metu itin ženkliai augo šviežiai spaustų sulčių pardavimai. Šiuo metu susidomėjimas sveikesne mityba yra nepakitęs, pirkėjai noriai renkasi didesnes sulčių, sulčių gėrimų bei nektarų pakuotes. Daugelį metų populiariausi produktų skoniai – įvairių vaisių, apelsinų ir pomidorų – ir toliau neužleidžia pozicijų“, – sako M. Gudauskas.
Apklausos duomenimis, tarp kasdien sultis, sulčių gėrimą ar nektarą vartojančių respondentų daugiausia didžiųjų miestų gyventojų, kurių amžius 26-35 m.
Vos kelias dienas per metus sultis vartoja tik 4 proc. gyventojų, dar mažiau – 3 proc. – jas vartoja tik per didžiausias šventes.
„Išties sultys, sulčių gėrimai ar nektarai yra gana universalus produktas: vieni žmonės juos renkasi vartoti kone kasdien, kiti vartoja tik išskirtinėmis progomis. Šiuo atveju skiriasi ir pačių vartotojų mitybos įpročiai – vieniems sultys yra kasdienis maisto produktams, kai kitiems jos labiau asocijuojasi su šventiniu stalu, kuomet norima labiau pasilepinti, pasirenkami įdomesni, egzotiniai skoniai. Pastebime, kad sulčių gėrimų ar nektarų pardavimai prieš didžiąsias metų šventes ženkliai išauga“, – sako M. Gudauskas.
Prieš kelerius metus Lietuvoje vykdyta apklausa atskleidė, kad sultis atsigėrimui renkasi 47 proc. šalies gyventojų, o jas kaip desertą vartoja kas trečias respondentas (32 proc.). Kiek daugiau nei penktadalis (23 proc.) apklaustųjų sultis renkasi norėdami papildyti organizmo vitaminų atsargas.
Šių metų gegužės 19-26 d. „Spinter tyrimai“ vykdytoje apklausoje dalyvavo 1009 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.
Pranešimą paskelbė: Sigita Macanko, UAB „Idea Prima”