Specialieji vizualiniai efektai kino pasaulyje: nuo miniatiūrų, iki animatronikos ir kompiuterinės grafikos
|
Vizualiniai efektai tapo neatskiriama šiuolaikinio kino dalimi, leidžiančia pasiekti neįsivaizduojamus vaizdinius pasaulius, kurių be šiuolaikinių technologijų būtų neįmanoma sukurti. Tai išplečia kūrybines galimybes, suteikia filmams įspūdingumo, padeda kurti įtampą ir sustiprina pasakojimo emocinį poveikį žiūrovams.
Už kiekvienos filmo magijos akimirkos slypi nesuskaičiuojama daugybė nepapasakotų istorijų apie tai, kaip ji buvo sukurta. 2022 m. „Disney+“ išleido pirmąjį dokumentinį filmą, kuriame pristatomas jų darbas kuriant daugiau nei 300 filmų, o 2025 m. balandžio 18 d. „Disney+“ įvyks oficiali antrojo „Light & Magic“ sezono premjera. Antrasis dokumentinio filmo „Light & Magic“ sezonas nušviečia kūrėjus, menininkus ir vizualinių sprendimų legendas, slypinčias už pasaulinio garso filmų.
Šiame dokumentiniame filme rodomi „Industrial Light & Magic“ (ILM) darbai, atlikti po filmo „Jūros periodo parkas“: kokie specialieji efektai naudoti, kuriant filmus „Tornadų medžiotojai“ (angl. „Twister“), „Karibų jūros piratai“ (angl. „Pirates of the Caribbean“), „Vaiduoklis Kasparas“ (angl. „Casper“), „Pasaulių karas“ (angl. „War of the Worlds“) ir filmo „Andoras“ antrąjį sezoną.
„Industrial Light & Magic“ – specialiųjų efektų kine lyderė
Kai 1977 m. „Žvaigždžių karai“ pirmą kartą pasirodė didžiajame ekrane, iškart pakeitė kino pramonę ir tapo svarbiausiu specialiųjų efektų, kuriuos kūrė „Industrial Light & Magic“ kompanija, etalonu. ILM yra viena iš labiausiai apdovanotų specialiųjų efektų kompanijų kino istorijoje. Jie pelnė daugybę prestižinių apdovanojimų už savo nuopelnus ir pasiekimus kuriant vizualinius efektus.
ILM yra laimėjusi daugiau nei 15 „Oskarų“ apdovanojimų už geriausius specialiuosius efektus filmuose „Žvaigždžių karai: epizodas IV – nauja viltis“ (angl. „Star Wars Episode IV: A New Hope“) , „Ateivis“ (angl. „E.T.“), „Juros periodo parkas“ (angl. „Jurassic park“), „Karibų piratai: Juodojo perlo prakeiksmas“, (angl. „Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl“), „Žvaigždžių karai: paskutiniai džedajai“ (angl. „Star Wars: The Last Jedi“), kaip ir daugybę kitų apdovanojimų už vizualinius efektus.
Nors ILM pradėjo dirbti su „Žvaigždžių karų“ filmais, tačiau specialiųjų efektų studija šedevrais pavertė garsiausius filmus – „Žvaigždžių karai: skeletų būrys“ (angl. „Star Wars: Skeleton Crew“), „Atskyrimas“ (angl. „Severance“) ir net „Silo“, taip pat kūrė vizualinius efektus tokiems „Oskarui“ nominuotiems filmams kaip „Piktoji“ (angl. „Wicked“), „Svetimas: Romulus“ (angl. „Alien: Romulus“) ir „Gladiatorius 2“ (angl. „Gladiator 2“).
ILM taip pat dirbo su Wētā FX abiejuose Jameso Camerono filmuose „Avataras“, o kiek vėliau jų darbą bus galima pamatyti kituose dideliuose projektuose – Jameso Gunno „Supermenas“, „Misija: Neįmanoma: galutinis atpildas“ (angl. „Mission: Impossible – The Final Reckoning“) ir „Juros periodo pasaulis: Atgimimas“ (angl. „Jurassic World: Rebirth“).
Specialieji efektai: nuo miniatiūrų iki kompiuterinių technologijų
Kai George‘as Lucasas imasi kurti „Žvaigždžių karus“, paaiškėja, kad Holivude nėra specialiųjų efektų kompanijos, galinčios įgyvendinti jo ambicingą viziją. Dėl šios priežasties jis įkuria kompaniją „Industrial Light & Magic“ (ILM), kuri tampa viena svarbiausių specialiųjų efektų įmonių pasaulyje. Studijoje gimė inovatyvūs metodai ir technologijos, kurios padėjo sukurti neįtikėtinus efektus „Žvaigždžių karų“ filmuose, įskaitant lazerių šūvius, kosmoso mūšius ir daug kitų elementų.
Tuo metu kompiuterinės grafikos dar nebuvo taip išvystytos, todėl ILM daugiausiai naudojo modelius ir miniatiūras. Pavyzdžiui, kosminiai laivai, tokie kaip „Millennium Falcon“ ir „Imperial Shuttle“, buvo sukurti kaip miniatiūros, kurios buvo filmuojamos specialiais metodais, siekiant sukurti įspūdį, kad jie tikri ir skraido kosmose. ILM taip pat naudojosi judančiais mechanizmais ir specialiais apšvietimo efektais, kad šie modeliai atrodytų dar realistiškesni. Palaipsniui specialiųjų efektų ribos dar labiau išsiplėtė: pradėtos naudoti naujos technologijos, tokios kaip animatronika (judantys robotai), kad sukurtų realistines būtybes, pavyzdžiui, Yodą.
Kompiuterinės technologijos, kurios buvo naudojamos filmuose kaip „motion capture“ (liet. judesio fiksavimas) ir kompiuterinės grafikos efektai (CGI), leido sukurti vis labiau įtikinamus ir realistiškus efektus. O kompiuterių skyrius „Pixar Image Computer“ įkvėpė naujoką Johną Knollą sukurti „Photoshop“.
Bendradarbiaujant su tokiais režisieriais kaip Stevenas Spielbergas ir Robertas Zemeckis buvo sukurti nuostabūs efektai filmuose „Dingusios arkos ieškotojai“ (angl. „Raiders of the Lost Ark“), „Poltergeistas“, „E.T. – ateivis“, „Atgal į ateitį“ (angl. „Back to the Future“) ir kt. Komanda sukūrė garsiuosius efektus filmuose „Bedugnė“ (angl. „The Abyss“) ir „Terminatorius 2“, o skaitmeninių dinozaurų sukūrimas filme „Juros periodo parkas“ (angl. „Jurassic Park“) tapo lemiamu momentu kino pramonėje.
„Vizualiniai efektai sukuria magiją, kuri traukia žmones žiūrėti filmus, o „Light & Magic“ yra istorija apie sprendimų paieškas. Kai tokie režisieriai, kaip Jimas Cameronas, Stevenas Spielbergas, Bobas Zemeckis, J. J. Abramsas ir, žinoma, George‘as Lucas‘as klausia: „Ar galite sukurti kažką tokio, ko dar niekada nemačiau?“, ILM visada atsako „taip“. Kartais tai gali būti ilgas procesas, o kartais – momentinis sprendimas, kai vienas iš genialių žmonių sako: „Žinau, ką mes galime padaryti“, – apie „Light & Magic“, kurio antrasis sezonas balandžio 18 d. rodomas per „Disney+“, pasakoja režisierius Lawrence’as Kasdan’as.
Naudodamas naujas skaitmenines priemones George‘as Lucas‘as grįžta į „Žvaigždžių karų“ sagą ir kuria priešistorę, kartu skatindamas visos pramonės pažangą skaitmeninių kamerų ir projektorių srityje, o studijos vizualinių efektų vadovas Scott‘as Pritchard‘as prisideda kuriant naujausią „Žvaigždžių karų“ filmo „Andoras“ antrąjį sezoną. Už už ypatingus specialiuosius vizualinius efektus pirmajame „Andoro“ sezone jis buvo nominuotas „Emmy“ apdovanojimui.
„Andoras 2“: priešistorė
„Emmy“ nominuoto trilerio „Andoras“ antrajame sezone, kuris balandžio 23 d. bus rodomas per „Disney+“, toliau tyrinėjamas Sukilėlių aljanso iškilimas, tačiau tai ne tik istorija apie visą galaktiką apimančią kovą prieš autoritarinę imperiją, šįkart prabylama apie labai žmogišką, tiesą bylojančią istoriją, kuri tiesiog vyksta tolimoje, tolimoje galaktikoje.
Antrojo sezono veiksmas vyksta artėjant karo horizontui, o Kasijanas tampa vienu svarbiausių sukilėlių aljanso veikėjų. Kiekvienas patirs išbandymų, o kylant statymams išdavystės, pasiaukojimas ir prieštaringi planai taps dar gilesni.
Politinių intrigų ir pavojų kupinas serialas yra filmo „Šelmis-1: Žvaigždžių karų istorija“ (angl. „Rogue One: A Star Wars Story“), kuriame vaizduojamas didvyriškas sukilėlių būrys, pavogęs Imperijos masinio naikinimo ginklo – Mirties žvaigždės – planus, priešistorė. „Andoras“ grąžina laiką penkerius metus atgal nuo „Šelmis-1“ įvykių, kad papasakotų filmo herojaus Kasijano Andoro istoriją ir jo virsmą iš nesuinteresuoto, ciniško niekšo į sukilėlių didvyrį pakeliui į epinį likimą.
Antrojo sezono „Andoras“, kuris balandžio 23 d. rodomas „Disney+“, treileris https://www.youtube.com/watch?v=AE4wxt70aUM
Pranešimą paskelbė: PR Service, PR Service (UAB PIAR)