Privatus verslas neatlygintinaistengiasi padėti restoranams užtikrinti saugumą

Kavinės, barai ir restoranai – bene labiausiai dėl pandemijos nukentėjęs paslaugų sektorius. Didžioji dalis maitinimo įstaigų, karantino metu, pakeitė savo veiklos pobūdį: tiekia maistą išsinešti arba veža jį klientams tiesiai į namus. Tačiau kai kurie restoranai savo veiklą sustabdė. Pagrindiniai argumentai – ženkliai sumažėjęs, ar nutrūkęs klientų srautas, dideli finansiniai nuostoliai, sudėtingas darbuotojų išlaikymas, ar jų saugumo užtikrinimas. Vyriausybei paskelbus, jog nuo balandžio 22 d. galima atverti lauko kavines (jos galės veikti nuo 7 val. iki 21 val., prie vieno staliuko galės sėdėti iki 2 asmenų (išskyrus vieną namų ūkį), jų savininkai taip pat reaguoja skirtingai – vieni džiaugiasi, jog vėl bus galima plėtoti verslą, kiti dar dvejoja ar verta atsidaryti. Rūpestį kelia nemenki iššūkiai: kaip tinkamai sureguliuoti lankytojų srautus bei kaip užtikrinti klientų ir darbuotojų saugumą.

Pagrindinis tikslas – užtikrinti lankytojų saugumą

Žmonės išsiilgę gyvo bendravimo, išėjimo iš namų. Todėl tikimasi, jog lauko kavinės sulauks susidomėjimo. Tą liudija kitų valstybių pavyzdžiai. Štai, pavyzdžiui, Anglijoje lauko kavinės ir barai atsidarė praeitą savaitę. Jau pirmą karantino atlaisvinimo dieną maitinimo įstaigose žmonių buvo apstu. Todėl siekiant užtikrinti lankytojų saugumą, įvestos papildomos taisyklės: viena iš jų – asmenims, sulaukusiems 16-os metų privaloma turėti neigiamą Covid-19 testo rezultatą arba palikti savo kontaktus restorano administracijai. Patogiausia žmonių srautus reguliuoti pasitelkiant išmaniąsias technologijas, ne veltui Anglijoje vis labiau populiarėja programėlės, siūlančios galimybę iš anksto rezervuoti staliuką pamėgtame restorane. Išankstinės rezervacijos – užtikrina saugumą ir patogumą tiek lankytojams, tiek restoranams. Pastarieji gali valdyti srautus, pasilikti laiko tarpus staliukų dezinfekcijai, o reikalui esant – turėti apsilankiusių klientų kontaktus. Tuo tarpu lankytojai – išvengti grūdimosi ar laukimo „gyvose“ eilėse. Ne veltui staliukų rezervavimo programėlės vis labiau populiarėja daugelyje užsienio valstybių. Lietuvoje tokią paslaugą siūlo Meniu.lt.

Restoranams – galimybė nemokamai prisijungti prie rezervacijos sistemos

Lietuvos rinkoje jau ne vienerius metus gyvuojanti Meniu.lt – programėlė, siūlanti visas su maitinimu susijusias paslaugas: nuo maisto užsakymo išsinešti ar į namus, iki restoranų dovanų kuponų ar staliukų rezervacijų. Būtent ši paslauga – taps itin aktuali atsivėrus lauko kavinėms. Klientai vienoje programėlėje galės matyti visus jų pasirinktoje vietovėje esančius restoranus, o nusprendę rezervuoti staliuką bus užtikrinti, jog neteks laukti eilėse. Tuo tarpu restoranai galės tinkamai pasiruošti klientų atvykimui: dezinfekuoti staliukus, reguliuoti lankytojų kiekį, virtuvės užimtumą. Tai itin svarbu atsidarant iš karto po karantino, kai būtina imtis visų saugumo priemonių siekiant išvengti viruso. Norėdama pagelbėti restoranams grįžti į vėžes bei atsistatyti po šio, verslams itin nelengvo laikotarpio, Meniu.lt komanda karantino metu siūlo visiems restoranams nemokamai jungtis prie jų rezervacijos sistemos.

Lankytojai rezervacijas galės atlikti tiek per mobiliąją programėlę, tiek Meniu.lt tinklalapyje. Restoranams siūloma rezervacijos sistemą integruoti į savo Facebook paskyrą ar tinklalapį. Dar daugiau – jeigu klientas paskambins į restoraną norėdamas užsirezervuoti staliuką, registruojantis asmuo galės visą informaciją patogiai suvesti į Meniu.lt sistemą. Jei restorane būtų užfiksuotas viruso židinys, administracija turėtų galimybę apie tai informuoti savo lankytojus, kurie lankėsi konkrečiu metu.

Karantino ribojimai – neigiamai atsiliepė daugeliui maitinimo įstaigų, o dalis jų, net ir laisvėjant suvaržymams, baiminasi ar pavyks užtikrinti lankytojų bei personalo saugumą. Pasak Meniu.lt direktoriaus Lauryno Mažulio, būtent dėl šių priežasčių įmonė nusprendė solidarizuotis su restoranais, pasiūlydama jiems prisijungti prie rezervacijos sistemos ir naudotis visais įrankiais nemokamai. „Šalyje esant neapibrėžtai situacijai, Meniu.lt siekia prisidėti prie pagalbos maitinimo įstaigoms. Nemokama staliukų rezervacijos sistema – tai galimybė restoranams valdyti klientų srautus, reguliuoti personalo užimtumą, pasilikti pertraukėles staliukų dezinfekcijai“ – teigia L. Mažuolis.

Pranešimą paskelbė: Gytė Radvilaitė, UAB Meniu

Facebook Comments