Kvapų galia: ką jie apie mus sako?

Ar tiesa, kad savo mėgstamų kvepalų turėtume tiesiog neužuosti? Ar gera mintis kvepalus pirkti dovanų arba juos įsigyti internetu? Mitų apie kvapus ir kvepalus sklando daugybė, o atsakymų žmonės ne visada ieško ten, kur reikėtų. Tuo įsitikinusi parfumerė, aromaterapeutė ir viena iš „Kvapų namų“ įkūrėjų Laimė Kiškūnė. Pasak jos, žmogaus kvapas – unikalus ir nepakeičiamas, kaip piršto antspaudas, o kvepalais iš tiesų siekiame ne maskuoti, bet sustiprinti savo natūralų, įgimtą kvapą.

Individualaus kvapo ir kvepalų žaidimas

Ar egzistuoja universaliai malonus kvapas? Anot L. Kiškūnės, taip teigti būtų sunku, nes kiekvieno kvapo pasirinkimas atitinka žmogaus individualų kvapą.

„Unikalus žmogaus kvapas yra kaip piršto antspaudas, kuris yra įgimtas ir jo neįmanoma pakeisti. Šveicarijos mokslininkai yra nustatę ryšį tarp kvepalų ir mūsų pačių kvapo. Priešingai nei dažnai manoma, rinkdamiesi kvapą mes nesistengiame maskuoti savo kūno kvapo, o atvirkščiai – išsirenkame artimiausius mūsų individualiam kvapui kvepalus, kurie geriausiai susimaišo su natūraliu kūno aromatu, pasąmoningai siekdami jį paryškinti bei sustiprinti“, – aiškina žinoma parfumerė.

Ji pasakoja, kad kvepalai yra stipriai susiję su asmens tapatybe, gali priminti ne tik apie tam tikrus gyvenimo įvykius, bet ir žmones, todėl prie kvepalų prisirišama ir emociškai.

Kvapų etiketas

Anot kvapų žinovės, kvepalų aromatas neturėtų sklisti toliau nei už ištiestos rankos, todėl įprotis už savęs palikti aromato „šleifą“ laikomas blogu tonu.

„Atpažinti žmogų, kuris neturi išlavinto kvepalų skonio – nesunku. Tai žmonės, kurie aplinkai transliuoja žinią apie save ir bando „užimti teritoriją“ per kvapus. Vadinu tai aplinkos prievartavimu. Tokie žmonės nesilaiko etiketo: nekreipia dėmesio į bendradarbius, kurie gali būti jautrūs kvapams, į vaikus, kuriems nebūtinai jūsų kvapas bus malonus. Kvapai turi savybę nukelti į prisiminimus, sukelti tam tikras emocijas, todėl tai – galingas įrankis, su kuriuo reiktų elgtis apgalvotai“, – įžvalgomis dalijasi L. Kiškūnė.

Daugiau ne tik apie kvapų etiketą, bet ir apie tai, kaip veikia mūsų nosis bei smegenys, ko instinktyviai ieškome ir kodėl ne visada pasikvėpinę jaučiamės gerai, daugiau bus galima sužinoti grožio parodoje „Pelenė“. Čia specialistė dalinsis žiniomis, bet ir pristatys naujienas.

Nuo atsipalaidavimo iki koncentracijos

Parfumerė atkreipia dėmesį, kad visai kitokį efektą nei su kvepalais, galima pasiekti su natūraliais eteriniais aliejais.

„Su natūralios kilmės kvapais ir eteriniais aliejais galima sustiprinti saugumo jausmą, pasitikėjimą savimi ir savo kūnu, taip pat pagerinti koncentraciją, sumažinti stresą, atsipalaiduoti, sustiprinti imuninę sistemą, atmintį, žadinti prisiminimus ir emocijas. Pavyzdžiui, atpalaiduojančiai veikia citrusiniai kapai, verbena, nerolis, jazminaičiai ar šalavijai. Lauro lapai, pipirmėtės, bazilikai ar rozmarinai – skatina protinę veiklą, įkvepia kūrybiškai ir padeda greičiau įsiminti informaciją“, – pasakoja pašnekovė.

Anot jos, klientai neretai kvepalus renkasi ir atsižvelgdami į metų ar paros laiką.

„Gyvendami zonoje, kur vyrauja keturi metų laikai, natūralu, kad atėjus tamsiajam periodui, norime daugiau saulės, neretai užklumpa ir niūresnė nuotaika, todėl renkamės ryškius citrinos kvapus, kurie primena saulę ar šv. Kalėdas bei mandarinus. Ieškome ne tik kvapų, bet ir šiltų, jaukumą primenančių spalvų – dažniau renkamės oranžinę ar geltoną. Kai pavasarį atbunda gamta, atgimsta ir žmogus, todėl norisi gaivesnių ir „žalesnių“ kvapų.

Kvepalų, kuriuos renkamės vakarui – ryškius, sunkius ir stiprius, ko gero, nesirinksime rytui, kai norime gaivos ir lengvumo“, – sako L. Kiškūnė.

Kontroliniai klausimai, padėsiantys išsirinkti

Anot kvepalų ekspertės, stebėtis, kodėl nepavyksta surasti savo kvapo, kai pasikliaujama vien draugais arba parduotuvių konsultantas, nereiktų.

„Jeigu nueiname į kokį retų kvepalų butiką, kur jus pasitinka pats jo šeimininkas, kvepalų mylėtojas ir neblogas jų žinovas – turėsime nemenką galimybę surasti savo kvapą. Apsilankius komercinėje parduotuvėje, konsultantai dažniausiai orientuoti į pardavimus ir jiems ne labai svarbu, kaip kvepėsime, jų tikslas – parduoti tam tikro gamintojo kvepalus arba parduotuvės naujienas“, – teigia pašnekovė.

Todėl prieš renkantis kvepalus L. Kiškūnė pataria pasitelkti keletą paprastų Šveicarijos mokslininkų paruoštų klausimų iš Ženevos emocijų ir kvapų skalės: ar norime kvapo, kuris tonizuoja? O gal trokštame, kad jis mus atpalaiduotų? Ar kvapas turėtų mus šildyti, ar suteikti gaivumo? Kada ketiname naudoti kvepalus – ryte ar vakare? Kokią nuotaiką norime sukurti savo kvapu sau ir aplinkiniams? Ar norime kvapą sutelkti į išorę ir skelbti pasauliui apie save, pritraukti dėmesį, ar labiau reikia intymaus kvapo, skirto artimiausiam žmogui?

„Kvepalus mėgstu lyginti su muzika. Jeigu ištisai grotume ar girdėtume tik vieną natą, tikriausiai, išprotėtume. Taip pat yra ir su kvepalais. Mūsų uoslė taip jau sukurta, kad aplinkos kvapai turi kisti, būti dinamiški ir įžiebti naujus impulsus, turėti savo pauzes, nes kitaip patirsime uoslės nuovargį. Taigi šiuo metu ypač madinga maišyti kelių skirtingų rūšių, tačiau tarpusavyje derančių rūšių kvepalus. Taip jų aromatas keičiasi priklausomai nuo kūno ir aplinkos temperatūros bei groja kaip puikus orkestras“, – kvepalų pasirinkimo sėkmės receptą atskleidžia parfumerė.

Auditorija jaunėja

„Kvapų kultūra pamažu skinasi kelią ir Lietuvoje. Vis daugiau žmonių domisi kvapų edukacija, įtraukia vis daugiau jaunų žmonių. Žmonės domisi ne tik žymiais kvapų gamintojų vardais, bet nebijo patys tyrinėti, išbandyti, uostyti, atrasti naujus, jiems tinkančius kvapus ir užmegzti su jais ryšį, kuris skatina pasitikėti savimi, stiprinti geriausias savo savybes. Surasti individualų kvapą bus galima ir šiųmetinėje „Pelenėje“. Čia šiais metais pristatysime ne tik savo kvapus, bet ir naujieną visame kosmetikos pasaulyje – augalų pumpurų ekstrakto pagrindu pagamintą kosmetiką“, – sako L. Kiškūnė.

Balandžio 5–7 d. parodų ir kongresų centre „Litexpo“ vyksiančioje grožio parodoje „Pelenė“ bus galima ne tik leistis į kelionę po kvapų pasaulį, bet ir pasisemti naujų idėjų pavasariui.

„Pavasarį atgimstanti gamta iš žiemos gniaužtų išsilaisvinti kviečia ir kiekvieną moterį. „Pelenė“ – tai vienintelė grožio paroda Baltijos šalyse, pritraukianti visus geriausius kosmetikos, plaukų, nagų, aprangos ir kitus grožio srities profesionalus, kur jie dalijasi karščiausiomis grožio srities tendencijomis bei profesionaliomis konsultacijomis. Čia kiekviena moteris galės pasisemti naujų, drąsių idėjų, galbūt grįžti su nauja šukuosena ar pasikeitusi taip, kaip seniai troško, tačiau vis neišdrįso“, – sako „Litexpo“ projektų vadovė Dovilė Vertelytė.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”

Facebook Comments