„Kakė Makė“ – licencinio verslo rinkos lyderis, pasiruošęs globaliai plėtrai: rekordiniai verslo rezultatai ir naujas įvaizdis

Kakė Makė“ – bene sparčiausiai augantis ir labiausiai licencijuojamas šeimų prekės ženklas Baltijos šalyse, bendradarbiaujantis su bene 30 regiono partnerių. 2024 m. rezultatai rodo, kad licencinio verslo pajamos išaugo net 47 proc., o parduotų prekių skaičius perkopė 3 mln. vienetų800 tūkst. daugiau nei praėjusiais metais.

Šis augimas neatsitiktinis – tai nuoseklių investicijų į turinio plėtrą, strateginių partnerių tinklo stiprinimą ir ambicingų marketingo sprendimų įgyvendinimo rezultatas.

„Vystydami prekės ženklą orientuojamės į strategines partnerystes, kuriančias vertę tiek verslui, tiek šeimoms bei plečiame turinio ekosistemą, atsižvelgdami į šiuolaikinių vaikų poreikius, kurie vis daugiau kokybiško laiko nori praleisti kartu su savo artimaisiais.

2024 metais pristatėme visai šeimai skirtą 8 serijų animacinį TV serialą, prekės ženklo kuriamo „YouTube“ kanalo peržiūros viršijo 18 mln., o vienas didžiausių mūsų partnerių leidykla „Alma littera“ pristatė daugiau kaip 20 naujų knygų – nuo kulinarinių eksperimentų su virtuvės šefu Alfu Ivanausku, iki atjautą ir gerumą skatinančių Linos Žutautės kuriamų paveikslėlių knygų, nuo kurių prasidėjo visa personažo istorija,” – sako „Kakė Makė“ prekės ženklo vadovė Sandra Kalėdienė

Tuo pačiu vyksta ir pasiruošimas globaliai plėtrai – šiuo metu „Kakė Makė“ komanda bendradarbiauja Britų animacijos studija, kuriant naują serialą, ir veda derybas dėl turinio platinimo tarptautinėse rinkose.

Sėkmės formulė – apgalvotos strateginės partnerystės

Kakė Makė“ yra ne tik personažas – tai vertybinis vaikų prekės ženklas, kurio edukacinė, pozityvi ir lietuviška tapatybė įtraukia tiek vaikus, tiek jų tėvus.

„Ji yra vienas mylimiausių vaikų personažų Lietuvoje, kuri per 15 metų palietė beveik 500 000 vaikų gyvenimus. Kaip parodė 2024 metų lapkritį „KOG instituto“ atliktas prekės ženklo tyrimas, daugiau kaip pusė apklaustų šeimų, auginančių 2-9 metų vaikus, jau yra pirkę bent vieną Kakės Makės produktą, o trečdalis svarsto tai daryti ateityje. Dar svarbiau – 1 iš 4 pirkusiųjų perka reguliariai, o tai rodo stiprų prekės ženklo įsitvirtinimą kasdienybėje,“ – įžvalgomis dalinasi S. Kalėdienė

Prekės ženklo įtaką patvirtina ir 2024 metais išplėstas partnerių tinklas – sudarytos 9 naujos partnerystės, o bendra partnerių ekosistema išaugo iki 29 įmonių.

„Vienas ryškiausių praėjusių metų bendradarbiavimo sėkmės pavyzdžių – partnerystė su UAB „Agrofirma Sėklos“, kurios metu sukūrėme unikalią Kakės Makės sodininkavimo kolekciją. Ši kolekcija tapo prekybos tinklo „IKI“ pirkėjų lojalumo kampanijos ašimi, suteikdama šeimoms galimybę atrasti žaismingus ir edukuojančius sprendimus – nuo sėklų iki specialiai vaikams pritaikytų sodo įrankių, drabužių bei auginimo rinkinių.

Džiaugiamės, kad ši iniciatyva sulaukė didelio susidomėjimo ir toliau sėkmingai tęsiasi, skatindama sveikesnį gyvenimo būdą, domėjimąsi gamta bei ugdydama kantrybę ir komandinės veiklos įgūdžius,“ – pasakoja partnerysčių vystymo vadovė Roberta Armalienė.

Dar viena ryški pernai metų partnerystė – su restoranų tinklu „Can Can Pizza“, kuriame buvo pristatytas vaikams skirtas Kakės Makės meniu.  

„Šiam projektui reikėjo drąsos. Restoranų sektorius susiduria su rimtais iššūkiais – po PVM lengvatų panaikinimo daugelis restoranų turi peržiūrėti savo verslo modelius, kai kurie net užsidaro. Tačiau kartu su „Can Can Pizza“ komanda ryžomės pasiūlyti naujos koncepcijos meniu vaikams, kuriame jie patys tampa kūrėjais ir idėja pasiteisino. Abiejų prekės ženklų žinomumas tarp šeimų prisidėjo prie lojalių klientų rato augimo ir padėjo restoranų tinklui išlaikyti stabilias pardavimų pajamas. Šis bendradarbiavimas pademonstravo, kaip gerai žinomo prekės ženklo integracija gali prisidėti prie verslo stabilumo rinkos pokyčių metu“, – sako R. Armalienė.

Licencinis modelis suteikia ne tik žinomumo, bet ir finansinės naudos – naujo produkto ar paslaugos įvedimas rinkoje reikalauja didelių investicijų į žinomumo kūrimą, marketingo kampanijas ir pardavimų kanalų plėtrą. Pasinaudojant licencija, šios išlaidos gali sumažėti net iki 40–60 proc., priklausomai nuo rinkos specifikos. 

Garsiais prekių ženklais žymimi produktai dažnai greičiau sulaukia vartotojų dėmesio, tad galima tikėtis spartesnio pardavimų augimo ir greitesnio investicijų atsipirkimo, o tai leidžia efektyviau valdyti pinigų srautus bei greičiau pasiekti finansinius rezultatus.

Ateities planai: naujas įvaizdis ir dar didesnės ambicijos

Šiais metais, minėdamas 15 metų rinkoje sukaktį, prekės ženklas „Kakė Makė“ ruošiasi esminiams pokyčiams – visai netrukus bus pristatytas naujas vizualinis identitetas, kuriame daugiau dėmesio skiriama estetikai, kokybei ir vizualiniam išskirtinumui. Taip pat planuojamos partnerystės su nišiniais prekių ženklais, siekiant sukurti unikalias vartotojų patirtis.

„2025-ieji atneša dar daugiau – naują prekės ženklo įvaizdį, didžiulį renginį šeimoms, į kurį pakviesime dar šį rudenį, inovatyvias patirtis tiek interneto platformose, tiek realybėje bei drąsias kolaboracijas, tokias kaip pirmasis Lietuvoje teminis kambarys viešbutyje „SPA Vilnius“ Druskininkai. „Kakė Makė“ yra visur, ji auga kartu su Lietuvos vaikais ir nenustoja kurti vertės. Tai daugiau nei prekės ženklas – tai kultūrinis reiškinys, kuris rezonavo, rezonuoja ir tikime, rezonuos dar ilgai,“ – džiaugiasi S. Kalėdienė. 

Pranešimą paskelbė: Viktorija Endriukaitė, MB Publicite

Facebook Comments