Dviračių takų plėtra kurortuose – saugumas ir lengvesnis susisiekimas su kaimyniniais miestais

Aktyvus poilsis Lietuvoje įgauna pagreitį – gyventojai į kitus miestus keliauja kartu su dviračiais, leidžiasi į žygius po miškus ir dar neatrastus pėsčiųjų takus. Birštono turizmo informacijos centro direktorės Rūtos Kapačinskaitės teigimu, paskutiniu metu pastebimos tendencijos rodo, kad gyventojai vis dažniau miesto lankytinų vietų pažinimui renkasi ekologišką keliavimo būdą – dviračius.

„Aktyvus poilsis Birštone labai populiarus ir mėgstamas – miestą pažinti dviračiais siekia ne tik turistai, bet ir vietiniai gyventojai. Atsiradus Birštono apžvalgos bokštui pastebime, kad daug žmonių nori iki jo nusigauti dviračiu. Šis maršrutas nėra labai lengvas, jis pareikalauja daugiau fizinių pastangų, bet kartu jis yra ir vaizdingiausias, kadangi veda kalvotomis vietovėmis, o iš bokšto į Nemuno vingius atsiveriantys vaizdai nustelbia visus nepatogumus“, – teigia R. Kapačinskaitė.

Anot Birštono turizmo informacijos centro direktorės, turistai ir miesto gyventojai jau daugelį metų aktyviai naudojasi Žvėrinčiaus miško taku – jo populiarumas ypatingai išaugo koronaviruso pandemijos laikotarpiu, kuomet gyventojams reikėjo laikytis saugių atstumų, o žmonės norėjo pasimėgauti gamtos teikiamais privalumais.

Susidomėjimas Žvėrinčiaus miško taku išliko nepakitęs – pašnekovės teigimu, takas iki pat šių dienų yra populiariausias Birštone ir kasdien gausiai naudojamas dviratininkų.

Didžiausią dėmesį skiria saugumui

2022 metų rugpjūčio mėnesį Birštone pradėjo veikti per magistralinį kelią A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė nutiestas viadukas, skirtas dviratininkams ir pėstiesiems. R. Kapačinskaitės teigimu, šis viadukas sujungia dvi perskirtas miesto dalis, todėl gyventojams ir turistams tapo saugu nukeliauti iš vienos miesto pusės į kitą bei aplankyti aukščiausią Lietuvoje apžvalgos bokštą.

„Šiuo metu tvarkomos viaduko prieigos – rekonstruota sodų bendrijos gatvė, vedanti link viaduko, sujungiamas Bokšto alėjos takas su esamais ir naujais pėsčiųjų bei dviračių takais. Juos siekiama pritaikyti ir žmonėms su negalia, įrenginėjami dangų taktiliniai paviršiai bei apšvietimas“, – sako pašnekovė.

Birštono turizmo informacijos centro direktorė teigia, kad išskirtinis dėmesys skiriamas saugumui – norint išvengti dviratininkų susidūrimų ar nelaimingų atsitikimų, dviračių takai projektuojami užtikrinant reikiamą jų plotį prasilenkimui.

„Pastebime, kad dviračiai yra populiarūs ne tik šviesiuoju paros metu, bet ir sutemus, todėl džiugu, kad siekiant užtikrinti saugų pėsčiųjų ir dviratininkų eismą, B. Sruogos ir Prienų g. atkarpose bei Beržų g., Geležūnų kaime, įrengti saulės baterijų šviestuvai takų apšvietimui“, – dalinasi ji.

Gerins susisiekimą su aplinkiniais miestais

Ateityje Birštono savivaldybėje planuojama sujungti Nemuno atskirtas kurorto dalis dviračių ir pėsčiųjų tiltu. Anot, R. Kapačinskaitės, tai padėtų kitos Nemuno pusės gyventojams sutrumpinti maršrutą iki mieste esančių įstaigų net 22 kilometrais ir paspartintų kurortinių verslų plėtrą bei naujų traukos objektų įrengimą kitoje Nemuno pusėje.

„Dviračių takais reikia sujungti ne tik turizmo objektus, bet ir užtikrinti jungtis tarp artimiausių gyvenviečių ar savivaldybių. Tai paskatintų birštoniečius daugiau rinktis ekologišką transportą planuojant savo keliones poilsio, darbo, apsipirkimo ar kasdieniais tikslais. Žinoma, tai taip pat reiškia, kad miesto svečiai turės dar patogesnę galimybę dviračiais aplankyti mūsų turistinius objektus“, – tikina ji.

Pašnekovės teigimu, visi dviračių takų įrengimo projektai buvo finansuoti Europos Sąjungos (ES) investicijų lėšomis, o investicijų intensyvumas siekė nuo 80 iki 85 proc.

„2017 metais pasirašyta bendra keturių savivaldybių ir verslo bendradarbiavimo sutartis dėl dviračių takų plėtros, o kryptingai panaudojant ES lėšas, per 5-erius metus pavyko sujungti Birštono ir Prienų rajono savivaldybes dviem dviračių ir pėsčiųjų takais, iš kurių vienas eina rekreaciniu Žvėrinčiaus mišku.

Siekiant ir toliau vystyti šią bendrą, tarp savivaldybių einančių pėsčiųjų ir dviračių takų įrengimo idėją, buvo kreiptasi į Lietuvos automobilių kelių direkciją dėl 3,4 kilometrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių tako atkarpos tarp Birštono miesto ir kelio į Nemajūnų kaimą. Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių direkcija vykdo rangos darbų pirkimą, o statybos darbus planuoja pradėti 2024 metais“, – aiškina Birštono turizmo informacijos centro direktorė.

Pranešimą paskelbė: Edgaras Batušan, UAB „Idea Prima”

Dviračių takų plėtra kurortuose – saugumas ir lengvesnis susisiekimas su kaimyniniais miestais

Facebook Comments