ToyotaPasaulinė kova automobilių rinkoje tikrai verda. Gamintojų daug, gamyklų pajėgumai dideli, o rinka ne tokia ir neišsemiama. Tad natūralu, jog pelno maržos net ir didžiųjų gamintojų po truputi priverstos trauktis, o kovai dėl klientų pasitelkiami vis įdomesni bei keistesni dalykai. Jei seniau pakakdavo gaminti pigų automobilį, kad būtum mėgstamas automobilis, tai dabar būtina pasiūlyti kažką ypatingo, išsiskiriančio, labai ekonomiško arba be galo patikimo. Skirtingi gamintojai, nuo VW iki Toyota, nuo Peugeot iki Lexus, vis bando naujus rinkos užkariavimo kelius. Ir paprastai koncentruojasi į tą, kuris jiems būna sėkmingiausias.

Štai Europos gamintojai, ypač Peugeot ar Fiat, orientuojasi į pigių automobilių gamybą. Dažniausiai – į mažų miesto automobilių. Tad nieko keisto, jog didesni Europos miestai dažniausiai būtent šių gamintojų modeliais ir būna prigrūsti. Tuo tarpu japonų Toyota, gaminanti tiek mažus modelius kaip IQ, tiek standartinius hečbekus kaip Toyota Auris, tiek ir galingus visureigius, eina kitu keliu. Pagrindinis jos akcentas rinkoje – tai kokybė. Aukšta kokybė ir patikimumas. Reti remontai. Būtent tai tie dalykai, kurie jau vis dažnesniam asocijuojasi su Toyota.

Labai sėkmingai Toyota atsigriebė ir hibridinių automobilių rinkos dalį. Benzinu ir elektra varomi automobiliai, kaip dalinė alternatyva tiek ir ne tokiems ekonomiškiems benzininiams, tiek ir dar labai brangiems elektromobiliams, pasaulyje sparčiai populiarėja. Ir šioje sferoje be konkurencijos pirmauja Toyota Prius modelis. Tokios sėkmės įkvėpta japoniškų automobilių gamintoja hibridinius variklius montuoja į vis daugiau savo modelių. Nuo šiol ekonomiškiau galima važinėti ir mažuoju Yaris, ir dideliu Rav4, tuo pasižymi dar ir savo dydžiu labai universalus Toyota Auris modelis.

Yra ir kur mažesnių automobilių gamintojų, gaminančių keliasdešimt kartų mažiau automobilių per metus, nei didieji. Nepaisant jo, jų vardai puikiai žinomi ir automobiliai trokštami. Šie gamintojai pasirinko būti išskirtiniai, prabangūs, aukščiausios kokybės. Neretai leisdami ribotą vieno modelio automobilių skaičių jie taip prisiviolioja dar ir kolekcininkus.

Pasaulinėje automobilių rinkoje turime ir kur kas daugiau įvairių nišų ir nišelių. Štai matome elektromobilių bumą, matome kaip tyliai, bet užtikrintai gyvuoja labai kokybiškus, nepigius, patikimus ir komfortiškus automobilius gaminantys Lexus. Kaip nebūtų keista, matome, kad nemiršta ir rusiškų automobilių gamintojai. Tačiau ir jie turi savo rinką – be galo mažą kainą. Tiesa, šioje vietoje vis dažniau sklinda gandai iš Kinijos ir kitų Azijos šalių. Gandai apie tai, jog tuoj Europą ir visą pasaulį užlies tikrai pigių automobilių banga. Kita vertus, kol kas vairuojame savo hibridinį Toyota Auris, juo džiaugiamės ir vertinami patikimumą bei ekonomiškumą. O į kitus pasidarom tik smalsumo vedini.