Turbokompresorius – tai glaudžiai su varikliu susijusi viena iš automobilio dalių, taigi vadinamosios turbinos gali gesti gendant varikliui. Nors techninėje automobilių su turbokompresoriais charakteristikoje nurodoma, kad turbinos tarnavimo laikas – automobiliui nuvažiavus net kelis šimtus tūkstančių kilometrų, vairuotojai susiduria su visiškai kitokia realybe. Turbinos darbas gali sutrikti dėl daugelio priežasčių.

automobiliu-remontas-620x315

Įprastai turbinų gedimai skirstomi į sukeliamus kitų, su turbina nesusijusių veiksnių ir dėl turbinos nusidėvėjimo savaime. Dažniausiai turbinos sugenda dėl netinkamai ir ne laiku remontuojamų kitų automobilio gedimų, t. y. pasekmę sukelia kitos priežastys. Yra dvi galimybės: arba sugedusį turbokompresorių remontuoti, arba keisti kitu – dėvėtu restauruotu.

Turbinos nusidėvėjimas

Autoservisų, kur atliekamas turbinos remontas, mechanikai skaičiuoja, kad apie 60 proc. turbinos gedimų būna jai susidėvėjus. Šiuos gedimus pašalinti gana paprasta: keičiamas remontinis komplektas – žiedai, įvorės, atraminiai guoliai, o po to turbokompresorius balansuojamas iš naujo.

Dažnai automobilių savininkai prašo nustatyti turbinos gedimo priežastis, tačiau tai yra beveik neįmanoma. Dalis gedimų pasitaiko nusidėvėjus turbinos metalinėms dalims. Remontuoti turbiną reikėtų atsargiai ir kruopščiai, nes nepakeistos jos dalys gali sukelti naujus gedimus.

Užteršta alyva – viena iš turbinos gedimo priežasčių

Jei alyva keičiama ne reguliariai, ji užteršiama šalutinių produktų, todėl ima prasčiau sutepti visą sistemą. Į sistemą gali patekti koks nors smulkus varžtelis, smulkių šiukšlių, smėlio dalelių, akmenukų ar kt., kurie gali pažeisti kurią nors vieną ar ir daugiau turbinos dalių. Tai nulemia turbinos gedimus. Tam, kad išvengtumėte turbokompresoriaus gedimų, turėtumėte reguliariai pagal gamintojo rekomendacijas keisti alyvą. Įprastai ji turėtų būti keičiama automobiliui nuvažiavus 10-15 tūkst. km. Jei variklis patiria didesnes nei įprasta apkrovas, alyvą reikėtų pakeisti dažniau. Taip pat į turbiną turėtų patekti pakankamai tepalo, antraip ji dirbs per didelėmis apsukomis.

Trumpas gidas, kaip identifikuoti turbinos gedimus:

  • Neįprasti garsai, kuriuos skleidžia turbina.
  • Duslintuvo išmetami juodi, melsvo atspalvio ar balti dūmai taip pat gali signalizuoti, kad reikalingas turbinos remontas.
  • Variklyje drastiškai sumažėjo tepalų.
  • Padidėjo kuro sąnaudos.
  • Mažesnė nei buvo variklio galia.